Have you ever thought about the pros and cons of existing educational systems? Read this paper 'The Open Classroom' to see different educational strands in the US and the UK, since 1960's. With a historical lens, professor Laryy Cuban paints a portrait of dominant pedagogies in the West, highlighting their ups and downs and the forces shaping these changes. Read the full paper in English
here. Following you can read the translated version in Farsi.
آیا تا امروز در باره ی `یاد گیری از طریق عمل کردن` یا کلاسها ی باز چیزی شنیده یا خوانده اید؟ کلاسها ی باز، روش آموزشی ست که پس از جنگ جهانی دوم در انگلستان پا گرفت و سپس در آمریکا هم رایج شد. در کلاسها ی باز، دبیر تنها سخن ران نیست، و دانش آموزان از طریق گفتگو در رابطه با موضوعاتی که به آنها علاقه مندند، درگیر موضوعات علمی میشوند، و با پیروی از علاقه ی شان، مباحث علمی را انتخاب و در کلاس درس میآموزند. نقش دبیر، مثل مربی ست که دانش آموزان را هدایت میکند مسیر یاد گیری را طی کنند. پروفسور کوبان، در این مقاله، سیر تاریخی پیدایش این روند آموزشی را بررسی میکند و با نگاهی نقادانه، کلاسها ی بازی که در ده ی شصت و هفتاد میلادی تشکیل میشد را زیر سوال میبرد. اگر بهروند شکل گیری سیستم های آموزشی علاقه مند هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.
مترجم: پرستو قلمچی